Strategie marketing online

Strategia de marketing online versus tactici

3 Mins read
Strategie marketing online vs tactici

Strategia de marketing online presupune abordarea și planul necesare îndeplinirii obiectivelor pe care le urmărești. Tacticile reprezintă acțiunile concrete cu ajutorul cărora vei implementa strategia. 

Primul pas în construirea strategiei constă în setarea obiectivelor de business și a obiectivelor de marketing online. Unul dintre rolurile strategiei este de a alinia cele două tipuri de obiective. Astfel, orice obiectiv de marketing online trebuie să susțină un obiectiv de business.

Marketingul online tactic – care se practică frecvent – funcționează, însă fără strategie, poate duce business-ul într-o altă direcție față de cea dorită. Sau dacă tacticile sunt implementate de către agenții/ consultanți diferiți, în lipsa unei strategii pe care toată lumea să o cunoască și să o urmeze cu sfințenie – pot fi implementate cu direcții diferite.  

Următoarele întrebări te ajută să-ți construiești strategia de marketing online și planul pentru dezvoltarea brandului tau în mediul online (inspirate din metoda SOSTAC®): unde suntem acum? (analiză și audit de marketing online), unde ne dorim să ajungem? (obiectivele de marketing online), cum ajungem acolo? (stabilirea mix-ului de tactici și detalierea lor), cum știm că am ajuns acolo? (indicatorii de performanță), ce resurse putem aloca pentru implementare? (umane interne/agenții/consultanți, bugete):

Unde suntem acum?

Pentru a răspunde la această întrebare, este necesară o analiză a prezenței online a afacerii tale, a acțiunilor de marketing online active și a rezultatelor la momentul actual, precum și o analiză a concurenței. Ajută aici feedback-ul clienților, modul în care este perceput brandul în online, punctele forte și punctele slabe ale business-ului în raport cu oportunitățile și amenințările din piață (analiza SWOT).

Unde ne dorim să ajungem?

Care este viziunea pe termen lung, ce obiective de business ai și care sunt obiectivele de marketing online care vor susține îndeplinirea lor? Pentru a putea evalua corespunzător rezultatele obținute, este indicat ca obiectivele să fie specifice, măsurabile, accesibile, relevante și încadrate într-un interval de timp (să fie formultate ținând cont de criteriile SMART). 

Cum ajungem acolo?

În această secțiune construieșți un profil al clientului ideal – target persona, identifici platformele din online unde își petrece timpul, construiești mai multe scenarii de interacțiune în online dintre brand și audiența vizată, având în vedere etapele călătoriei consumatorului și găsești mix-ul de tactici de marketing online potrivit pentru fiecare etapă și obiectiv aferent. Putem grupa aceste tactici în 8 categorii mari: SEO, SEM, Social Media Marketing, Display Advertising, Content Marketing, Email Marketing, Influencer Marketing, Affiliate Marketing. 

Tot în această secțiune a planului strategic stabilești modul în care vei comunica în online, adică tone of voice, diferențiatorii brandului, value proposition – care te vor ajuta în conceperea campaniilor, a vizualurilor și a mesajelor. 

Cum știm că am ajuns acolo?

Ca să măsori rezultatele acțiunilor de marketing online este necesar să menționezi în strategie KPIs – indicatorii de performanță relevanți pentru obiectivele stabilite – care îți vor arăta dacă mergi în direcția cea bună sau este cazul pentru ajustări/optimizari. Urmărirea constantă a acestor KPIs și analiza periodică – lunară sau trimestrială, te ajută să faci optimizările necesare la timp și să îți menții direcția spre îndeplinirea obiectivelor.

Ce resurse putem aloca pentru implementare?

Implementarea strategiei de marketing online poate fi făcută cu resurse interne – dacă business-ul permite – sau/și cu resurse externe: agenții, consultanți, freelanceri. În această etapă stabilești resursele umane necesare, distribui activitățile, aloci bugetele (resursele financiare). 

Realizarea planului de marketing online implică timp (și bani, dacă apelezi la un consultant specializat), însă este o investiție pentru business-ul tău, pe termen lung. Având niște obiective clare și strategia conturată pentru următorul an/perioadă, pe langa faptul că va facilita implementarea tacticilor și atingerea obiectivelor – îți va da încredere să mergi înainte să să-ți materializezi viziunea de business – știind că atunci când vei întâmpina probleme, vei găsi suportul și soluțiile de care ai nevoie, în planul tau de marketing online.

Related posts
Strategie marketing online

Are nevoie business-ul tău de strategie de marketing online?

5 Mins read
Înainte să înceapă pandemia în România eram cumpărător online cu precădere pentru unele produse și servicii, cum ar fi cărți, produse cosmetice,…
Strategie marketing online

Strategii de marketing online în vremea covid-19: 2. Omnichannel marketing

3 Mins read
Marketingul de tip Omnichannel nu este o strategie în sine, ci un mod de a face marketing, folosind o varietate de strategii…
Strategie marketing online

Strategii de marketing online în vremea covid-19: 1. Crearea de conținut relevant

2 Mins read
Dacă până acum nu ați creat articole, short videos, whitepapers, ghiduri, how to info, podcasts etc., respectiv conținut online relevant pentru audiența…
Dezvoltă-ți strategic business-ul în online

Recomandări, strategii, optimizări, template-uri pentru activitatea de marketing online, idei de conținut online, instrumente pentru business și alte resurse ce au ca obiectiv succesul tău online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

×
Strategie marketing online

Strategia de marketing online în 2021 pentru afacerea ta