Content marketing si SEO

Strategia de marketing prin conținut pentru businessul tău – partea 1

3 Mins read
Strategie continut online

Marketingul prin conținut sau content marketingul, este o strategie de marketing online în sine, prin care constant creezi și distribui conținut (text, video, imagine, audio) valoros pentru audiența ta, pe diferite canale și platforme online. 

Scopul acestui conținut este de a ajuta audiența ta să-și îndeplinească anumite obiective care au legătură cu produsele/serviciile pe care le oferi – astfel încât, în timp, o parte din audiență să îți devină clienți. Deci în loc să-ți promovezi în mod direct produsele sau serviciile, oferi potențialilor și actualilor clienți, informații utile și relevante, care îi ajută să-și rezolve anumite provocări, îi învață ceva nou, le îmbunătățește viața sau îi binedispune. Iar această abordare îți aduce noi clienți și îi fidelizează pe cei existenți.

O strategie de conținut presupune să folosești crearea de conținut online ca tactică principală pentru a-ți îndeplini obiectivele de business. 

Călătoria consumatorului în online are niște etape mari în care putem încadra interacțiunile dintre brand/produse/servicii și consumator: 

  • Etapa în care consumatorul fie are o idee de ce ar vrea, însă nu știe exact și caută pe Google inspirație, fie are întrebări pe un anumit topic și caută răspunsuri – și tu îl poți ajuta cu aceste informații, prin conținut postat pe blog/site și optimizat pentru Google. În această etapă, expresiile cheie în jurul cărora poți construi conținutul sunt de obicei  generice – dar bineînțeles, sunt topicuri ce au legătură cu domeniul tău de activitate. 

În această etapă aduci pe site trafic interesat de informațiile pe care le oferi – o parte din acest trafic va urmări doar conținutul de pe blog (articole, podcast-uri, videos), altă parte va face o acțiune importantă vizavi de obiectivele tale (se va abona la newsletter, va descărca vreun material online de pe site, te va contacta sau va cumpăra). 

  • În cea de-a doua etapă consumatorul are nevoie de un produs sau serviciu, însă nu știe detaliile a ceea ce își dorește. Acum caută să afle informații detaliate, pentru a se decide.

Printre expresiile cheie pe care le folosește în căutări sunt și variantele generice ale produselor sau serviciilor pe care le oferi. Astfel, traficul obținut este mai aproape de decizia de achiziție.

  • În cea de-a treia etapă consumatorul știe exact ce produs sau serviciu dorește. Acum compară prețuri, caută oferta cea mai bună, livrare rapidă, un site de încredere de unde să comande. Dacă ai un magazin online, pe lângă articole în care să răspunzi la întrebări cu privire la un anumit produs sau să prezinți modalități noi și inedite de utilizare – un aspect esențial este optimizarea (SEO) paginii de produs pentru expresia cheie principală: denumirea detaliată a produsului. Și evident, optimizarea tuturor paginilor de produse pentru denumirile produselor respective. 

Obții acum trafic pregătit să cumpere. Cum conversia – acțiunea pe care dorești să o efectueze vizitatorii pe site – are loc în site, este important cum ai site-ul construit, dacă se poate ajunge ușor la anumite informații, dacă există transparență, date contact, descrieri utile și detaliate la produse, organizare conținut care să-i ajute pe vizitatori să navigheze ușor în site, să ajungă repede la produsul dorit, posibilitate sortare și filtrare produse, reviews, imagini clare, de calitate, context pentru produse – dacă este cazul, specificații tehnice – dacă este cazul, proces de cumpărare facil și rapid, mai multe opțiuni de plată etc.

  • Pentru cei care au devenit clienți, pentru a-i ține aproape și a fi prima lor alegere atunci când vor avea nevoie de produsele sau serviciile pe care le oferi – creezi conținut care de asemenea să le fie util; de exemplu, un mod nou de a folosi un anumit produs, ce produse complementare pot să folosească cu produsul respectiv, tendințe legate de acel produs/categorie de produse/domeniul de activitate ș.a.m.d.   

Fiindcă îți sunt deja clienți și ai adresele lor de email, una dintre cele mai bune tactici pentru a-i ține aproape, este email marketingul. Le trimiți periodic conținut prin email: articole și alte formate de conținut pe care le creezi, combinate cu promoții, reduceri sau oferte speciale pentru clienții existenți. Indicat este să menții o anumită frecvență pentru trimiterea acestor emailuri, să oferi posibilitatea de dezabonare și bineînțeles, să ai concepută politica de confidențialitate pentru utilizarea adreselor de email, în conformitate cu GDPR.

Marketingul prin conținut – dacă este implementat pe baza unor obiective, având focus în primul rând pe consumator și în al doilea rând pe SEO – aduce pe site o audiență relevantă, care pe de o parte, are probabilitate mai mare de a acționa, iar pe de altă parte, are potențial mai mare de fidelizare.

Prin conținutul postat constant în mediul online – pe site, blog, pagina de Facebook, pagina de Linkedin, Instagram, Youtube, Pinterest sau pe oricare alt canal online care are audiența vizată – îți consolidezi poziționarea brandului, construiești o comunitate în jurul brandului, îți îmbunătățești reputația în online.

Related posts
Content marketing si SEO

Strategia de marketing prin conținut - partea a 2-a

3 Mins read
În articolul anterior, Strategia de marketing prin conținut, partea 1, am povestit ce înseamnă content marketingul, când apelezi la această abordare în…
Dezvoltă-ți strategic business-ul în online

Recomandări, strategii, optimizări, template-uri pentru activitatea de marketing online, idei de conținut online, instrumente pentru business și alte resurse ce au ca obiectiv succesul tău online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

×
Strategie marketing online

Strategia de marketing online în 2021 pentru afacerea ta