
Dacă până acum nu ați creat articole, short videos, whitepapers, ghiduri, how to info, podcasts etc., respectiv conținut online relevant pentru audiența vizată – acum poate fi un moment bun să începeți. Sau să continuați și să îmbunătățiți, dacă deja faceți asta de ceva timp.
Este o strategie eficientă, cu rezultate, pentru oricare dintre etapele călătoriei consumatorului, de la awareness, la fidelizare, pentru că prin conținutul creat oferiți mai mult decât produse sau servicii. De asemenea, prin conținut umanizați brandul. Iar pentru că suntem cu toții consumatori de conținut online, este un mod și un loc excelent de a întâni brandul cu audiența și de a construi o relație pe termen lung, cu beneficii pentru ambele părți.
Construiți mai întâi profilul clientului ideal, adaugând cât mai multe detalii demografice, geografice, nivel venituri, nevoi, dorințe, preferințe, ținând cont de contextul social și de contextele și comportamentele schimbate din cauza pandemiei. Căutați să îi înțelegeți pain points, să identificați limbajul cu care rezonează, să le înțelegeți stilul de viață, apoi să empatizați, să vă conectați emoțional, prin conținutul postat în online.
Scrieți articole sau creați videos care nu sunt cu focus pe caracteristicile produselor/serviciilor pe care le oferiți, ci pe experiențele și rezultatele post cumpărare, ce îi aduc anumite beneficii cumpărătorului. Gândiți-vă că vorbiți cu un prieten, pe care vreți să-l ajutați și vă folosiți de experiența, informațiile și resursele pe care le aveți, în domeniul vostru de activitate, pentru a ajuta în mod real.
Construind conținut care are valoare pentru potențialii clienți și le răspunde la întrebări, le oferă soluții la anumite probleme, îi ajută să vadă și alte perspective, îi inspiră, îi amuză, îi motivează să evolueze, să învețe lucruri noi și utile/interesante, le îmbunătățește viața ș.a. – sunt șanse mari ca în timp, să vă îmbunătățiți și rata de conversie de pe site, să fidelizați clienții existenți, să obțineți clienți din recomandări și poate chiar ambasadori sau fani adevărați, care să ducă mai departe mesajul brandului vostru.
Sursa imagine: unsplash.com