- Affiliate Marketing – marketingul afiliat – presupune promovarea produselor unor branduri și obținerea unui comision la fiecare vânzare realizată în urma acțiunilor respective de promovare.
- Afiliat/Marketer – persoana/companie care se alătură unei rețele de afiliere, alege comercianții, respectiv produsele acestora, pe care vrea să le promoveze și face acțiunile de promovare necesare pentru a genera vânzarea produselor de pe site-urile comercianților, implicit obținerea de comisioane.
- Advertiser/Merchant – retailer, vendor, comerciant, brand – este cel care creează produsele și poate fi o companie mare sau o singură persoană. El are însă produsul și dorește să-l vândă cu ajutorul unei rețele de marketing afiliat.
- Consumator/client – persoana care accesează bannerele/postările etc. ale afiliatului, este direcționat către site-ul comerciantului și aici efectuează achiziția produsului sau produselor dorite.
- Rețea/platformă de afiliere – este intermediarul dintre comerciant și afiliat. Pe baza unui contract incheiat între părți, platforma permite derularea de programe de marketing afiliat de către comercianți, respectiv promovarea produselor lor cu ajutorul afiliaților platformei.
- 2Performant – fostul 2Parale, este cea mai mare rețea de afiliere din România, activă în Europa Centrală și de Est, cu peste 5 milioane de tranzacții generate.
- Super afiliat – este un afiliat de top, care obține câștiguri din comisioane, semnificativ mai mari față de ceilalți afiliați.
- Comision afiliat – suma pe care o primește afiliatul în funcție de vânzările generate în urma acțiunilor de promovare întreprinse.
- Return days – perioadă de recurență – este perioada (numărul de zile) de după accesarea de către un client a unui banner/link afiliat, în care un afiliat poate să obțină comision pentru achiziție. De exemplu, un client accesează un link afiliat, intră pe site-ul comerciantului, însă nu cumpără inițial, ci după câteva ore, zile, chiar săptămâni. Dacă return days = 0, înseamnă că afiliatul primește comision doar dacă este efectuată achiziția imediat ce clientul ajunge pe site dintr-un link afiliat.