- Branding online (Internet branding) – reprezintă transpunerea identității și personalității unui brand pe canalele online (website, blog, Google search, conținut online, animații, video, podcasts, email marketing, reclame online etc.)
- Brand equity – înseamnă valoarea unui brand și este dată de modul în care este perceput brandul și de toate experiențele consumatorilor cu brandul. Brandurile cunoscute, care au lucrat la construirea și creșterea valorii lor, au clienți mai mulți și fideli, aceștia cumpără mai ușor produsele acestor branduri, fiindcă le cunosc, au încredere în ele și sunt top of mind pentru ei când au nevoie de o anumită categorie de produse. Brand Equity Model al lui Keller te ajută să construiești și să crești valoarea brandului, plecând de la răspunsurile la câteva întrebări importante.
- Brand loyalty – se referă la asocierile pozitive pe care consumatorul le face pentru un anumit brand sau produs, astfel încât achiziționează în mod repetat produsul respectiv, indiferent de concurenți, de ce alte produse similare sunt/apar pe piață.
- Brand awareness – reprezintă recunoașterea unui brand de către consumatori, după nume sau alte elemente vizuale/verbale ale brandului respectiv.
- Brand ambassador – este o persoană care reprezintă brandul, evidențiind aspectele pozitive ale acestuia, cu scopul de a crește awarness-ul și vânzările brandului respectiv. Ambasadorul brandului primește o anumită sumă de bani pentru această endorsare.
- Brand assets – reprezintă totalitatea elementelor/resurselor brandului, care îl diferențiază față de competitori și îl fac autentic. De la logo, slogan, la orice alt element tangibil sau intangibil care reprezintă brandul și îl fac ușor de recunoscut de către consumatori.
- Atribute ale brandului – stau la baza construirii identității brandului și sunt caracteristici diferențiatoare și aspecte unice ale personalității brandului.
- Brand discovery – presupune obținerea de date importante de la toate părțile legate de brand – de la CEO, angajați, la consumatori, colaboratori etc. – și analiza acestora. Research-ul implică obținerea de date cantitative și calitative, care reprezintă baza construirii unui brand autentic.
- Brand experience – experiența cu brandul înseamnă totalitatea emoțiilor, senzațiilor, gândurilor etc. pe care consumatorul le are când vine vorba despre un anumit brand.
- Poziționare brand – cum dorești să poziționezi brandul tău în mintea consumatorului. Poziționarea brandului este un proces care construiește și consolidează modul în care se diferențiază brandul tău de altele similare.
- Identitate brand – se referă la totalitatea elementelor brandului pe care consumatorii le văd, de la logo, diferite elemente grafice (identitate vizuală), la modul în care comunică în online, tonul vocii (identitate verbală), respectiv personalitatea brandului.
- Valori ale brandului – sunt valorile esențiale în care brandul crede și pe care le susține prin ceea ce este și ceea ce face.
- Diferențiatori ai brandului – elementele distinctive ale unui brand, care îl fac diferit de alți concurenți similari din piață.
- Tone of voice – modul în care comunică un brand, ce cuvinte și expresii folosește, în funcție de personalitatea lui.
- Misiune brand – se referă la scopul existenței și activității brandului, precum și la impactul pe care dorește să-l aibă.
- On-brand – în conformitate cu identitatea brandului/brand guidelines.
- Customer personas – profilul consumatorului ideal, creat detaliat, cu caracteristici demografice, geografice, situație financiară, preferințe, obiective, dorințe, frustrări etc. – pe baza unui research și a datelor obținute din diferite tools online de analytics.
- Brand guidelines – sau manualul de brand – include o serie de reguli care definesc funcționarea brandului. De la povestea brandului, la culori, fonturi, tone of voice/brand voice, logo si alte elemente grafice derivate din identitatea vizuala.
- Slogan – este o expresie/propoziție/frază care ajută brandul în promovare și îi consolidează poziționarea.
- Touchpoint – punct de interacțiune dintre brand și consumator. Aceste puncte de interacțiune este necesar să ofere experiențe on brand pozitive consumatorilor, atât în offline cât și în online.