Definitii termeni marketing online

Termeni Email Marketing

2 Mins read
  • Email Marketing – este încă una dintre tacticile de marketing online cu rate de conversie mari și presupune utilizarea email-ului în mod constant pentru a promova anumite produse sau servicii direct sau indirect, către diferite segmente de audiență vizate.
  • Open rate – rata de deschidere a unui email se referă la procentul celor care au deschis emailul din numărul total de abonați. Cu cât este mai mare, cu atât baza de emailuri construită este mai relevantă și cu potențial pentru rate de conversie mari.
  • Abonare (Subscribe/Opt-in) – acțiunea de a oferi adresa de email unui site, în vederea primirii ulterioare a unor noutăți, promoții, informații.
  • Dezabonare (Unsubcribe/Opt-out) – acțiunea de a retrage posibilitatea de a-ți trimite emailuri, a unui site la care te-ai abonat anterior.
  • Email template – design creat pentru campaniile de email marketing, care poate fi creat/cumpărat/preluat dintr-o listă de template-uri gata create într-o platformă care oferă servicii de email marketing (cum este MailChimp).
  • Abonat (Subscriber) – persoană care a efectuat acțiunea de abonare la un site, respectiv și-a dat adresa de email și acordul să primească emailuri de la site-ul respectiv.
  • Marketing automation – se referă la platforme care permit gestionarea activității de marketing online, pe mai multe canale online și automatizarea unor acțiuni repetitive.
  • Hard bounce – atunci când un email nu ajunge la destinatar dintr-o cauză nerezolvabilă (de exemplu, nu există adresa de email respectivă).
  • Soft bounce – atunci când un email nu ajunge la destinatar temporar, situație care poate fi rezolvată ulterior.
  • Plain text email – este un email care conține doar text, fără imagini, linkuri sau fonturi deosebite.
  • Politică de confidențialitate – este un document fără de care nu poți rula campanii de email marketing, în care trebuie să se regăsească în mare următoarele informații – ce date soliciți de la utilizatori, în ce scop, dacă le furnizezi și altor părți. Indicat este să-l facă un avocat/jurist, specializat în GDPR, pentru a te asigura că este făcut corect și conform cu legile în vigoare pe acest subiect.
  • Spam – email trimis nesolicitat.
  • Whitelist – to whitelist an email address – înseamnă să adaugi expeditorul într-o listă de adrese de email sigure, astfel încât emailurile de la adresele respective să ajungă în Inbox și nu în Spam.
  • Blacklist – este o listă destinată adreselor de email care trimit mesaje nesolicitate.
  • Emailing list (contact list) – lista de contacte/adrese de email care s-au abonat/și-au dat acordul pentru folosirea adreselor lor de email, în scopul trimiterii de newslettere periodice.
  • Segmentare listă abonați – împărțirea listei de adrese de email în diferite segmente de audiență, în funcție de comportamentul lor față de emailurile trimise, linkurile accesate, comportamentul avut pe site etc. Această segmentare personalizează și îmbunătățește experiența consumatorilor aflați în diferite etape ale călătoriei, crescând probabilitatea de achiziție și fidelizare.
  • Landing page – pagină din site unde ajung utilizatorii în urma accesării unui link din email sau a unei reclame, postări etc. Indicat este ca landing page-ul să fie varianta extinsă și detaliată a punctului de plecare.
Related posts
Definitii termeni marketing online

Termeni generici de marketing online

3 Mins read
Marketingul online – este o componentă a marketingului, care folosește mediul online (site-uri, motoare de căutare, rețele sociale și alte platforme online,…
Definitii termeni marketing online

Termeni Affiliate Marketing

1 Mins read
Affiliate Marketing – marketingul afiliat – presupune promovarea produselor unor branduri și obținerea unui comision la fiecare vânzare realizată în urma acțiunilor…
Definitii termeni marketing online

Termeni Influencer Marketing

1 Mins read
Influencer Marketing – este o formă de social media marketing, ce implică promovarea unor produse de către persoane care au o anumită…
Dezvoltă-ți strategic business-ul în online

Recomandări, strategii, optimizări, template-uri pentru activitatea de marketing online, idei de conținut online, instrumente pentru business și alte resurse ce au ca obiectiv succesul tău online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *