- Marketingul online – este o componentă a marketingului, care folosește mediul online (site-uri, motoare de căutare, rețele sociale și alte platforme online, precum și computerele și telefoanele mobile smart, conectate la Internet) și tacticile specifice de marketing online, pentru a promova produse sau servicii.
- Strategia de marketing online – este un plan ce urmărește îndeplinirea unor obiective de marketing specifice, folosind tacticile de marketing online. Presupune stabilirea obiectivelor (tip SMART), analiza competitivă (SWOT), analiză concurență din online, identificarea audienței target, alegerea canalelor online, a acțiunilor concrete potrivite pentru atingerea acestor obiective și stabilirea indicatorilor de performanță (KPIs) cu care se va măsura evoluția și rezultatele acțiunilor întreprinse.
- Tactica de marketing online – este o acțiune concretă de marketing online, specifică unui anumit tip de obiectiv principal ( tip răspuns direct – îndemnul la o acțiune acum, sau brand awareness – construirea și consolidarea imaginii brandului/produselor/serviciilor în online). Putem grupa tacticile în următoarele categorii mari: SEO (search engine optimization), SEM (search engine marketing), Social Media Marketing, Display Advertising, Content Marketing, Email Marketing, Influencer Marketing, Affiliate Marketing.
- Key performance indicators (KPIs) – sunt indicatori măsurabili care arată evoluția sau performanța acțiunilor de marketing online efectuate, din perspectiva obiectivelor stabilite.
- Return on investment (ROI) pentru marketingul online – este o valoare procentuală care arată eficiența acțiunilor de marketing online efectuate, respectiv profitul sau pierderea. Se calculează astfel: ROI = ((valoare vânzări din campania de marketing online – investiția în campania respectivă)/investiția în campania respectivă) x 100.
- Conversia – este acțiunea pe care dorești să o efectueze vizitatorul pe site. Poate fi achiziție, abonare newsletter, descărcare pdf, vizualizare pagină cheie, lead etc.
- Rata de conversie – se calculează ca procent și arată cât la sută dintre cei care au vizitat site-ul, au și efectuat conversii.
- Digital Advertising – publicitatea online – reprezintă o formă de publicitate care folosește canalele și platformele online pentru a promovarea brandului/produselor/serviciilor, către audiența dorită. Printre avantajele publicității online se numără targetare mai bună a audienței, posibilitatea de optimizare și adaptare constantă a acțiunilor de promovare, obținerea de date și informații importante despre audiență și interacțiunea cu brandul, posibilitatea de a aloca bugetele aproape în timp real, în funcție de canalele care performează mai bine, crearea de conținut și interacțiuni posibile în toate etapele călătoriei consumatorului, de la prima interacțiune cu brandul, până la achiziție și post achiziție.
- Campanii de marketing online – sunt campanii de promovare a unor produse/servicii pe o anumită durată de timp sau nedeterminat sau campanii punctuale promoționale, cu durată limitată, ce au setate niște obiective clare și un plan. În funcție de obiectivele stabilite, se construiește strategia și apoi are loc implementarea strategiei prin aceste campanii de marketing online.
- Digital Funnel – este format din pașii pe care este necesar să-i efectueze un prospect pentru a deveni client sau pentru a efectua orice altă conversie dorită.
- Competitive analysis – analiză concurență – presupune identificarea și analiza concurenților din online, a punctelor tari și slabe ale acestora, raportate la brandul tău, poziționarea lor, modul în care comunică pe canalele online, strategiile de marketing online pe care le folosesc, identificarea oportunităților și a potențialului pentru business-ul tău, pe domeniul respectiv.
- Digital customer experience – se referă la toate interacțiunile pe care consumatorii le au cu brandul, în mediul online. Fiecare postare de pe pagina de Facebook, fiecare articol de pe blog, modul în care vizitatorii site-ului ajung la informațiile dorite de pe site, imaginile folosite, modul în care se răspunde la email, completarea unui formular ș.a.m.d. – reprezintă interacțiuni. Dacă acestea sunt consistente, conforme cu personalitatea și promisiunea brandului, atunci experiența consumatorului va fi una plăcută. Dacă însă există diferențe în modul de comunicarea mesajului brandului, pe canale diferite, inclusiv dacă acțiunile din offline nu se potrivesc cu brandul – atunci experiența va fi una neplăcută și cel mai probabil, acest lucru va duce la rate de conversii scăzute, mai puțini clienți, mai puține vânzări, mai puțini fani/followers/comentarii la postări, engagement scăzut etc.
- Goals – sunt obiectivele de marketing online, care în mod normal, susțin obiectivele de business.
- Metrics – metricile sau indicatorii de performanță cu ajutorul cărora măsurăm evoluția campaniilor/acțiunilor de marketing online, raportate la obiectivele stabilite.
- Customer lifecycle/journey – călătoria consumatorului –
- Google Analytics – este un instrument de la Google, care îți oferă statistici de trafic și date privind interacțiunea vizitatorilor cu site-ul. Presupune crearea unui cont de Google Analytics și adăugarea unei bucăți de cod (script) în toate paginile site-ului. Acest script se adaptează dacă site-ul este magazin online sau/și dacă sunt urmărite anumite evenimente pe site (events).
- Trafic direct – reprezintă vizitatorii care intră direct pe site, scriind denumirea site-ului în browser.
- Leads – dacă vinzi servicii de exemplu, cineva care intră pe site și completează formularul de contact, fiind interesat de servicii sau având nevoie de mai multe informații – este un lead, respectiv un potențial client.