- Influencer Marketing – este o formă de social media marketing, ce implică promovarea unor produse de către persoane care au o anumită influență socială – artiști, bloggeri, actori, profesioniști de top etc. – prin endorsare și plasare de produse în anumite materiale de comunicare de pe site-urile/conturile lor din Social media (de exemplu, testimoniale, spoturi publicitare, videos ș.a.).
- Influencer generated content – este conținutul creat de influencer, pentru un brand, în scopul promovării produselor acestuia, pentru care influencerul primește o anumită sumă de bani.
- Social Media Influencers – sunt persoanele care au construit în timp o comunitate mare de fani/followers pe canalele online precum Facebook, Instagram, Youtube etc., au câștigat încrederea acestora și îi poate influența prin recomandarea unor produse/servicii ale altor branduri.
- Micro-influencers – sunt influencerii care s-au poziționat ca experți într-un anumit domeniu, sunt foarte relevanți pe domeniul respectiv și au câteva zeci de mii de urmăritori în Social Media. Avantajul major al micro-influencerilor este că au o relație mai bună cu cei care au ales să-i urmărească, engagementul comunității este mult mai mare și deci, micro-influencerii îi pot influența mai bine cu recomandările lor de produse/servicii.
- Influencer compensation – suma pe care o primește un influencer pentru endorsarea și crearea de conținut pentru promovarea unor produse/servicii ale altor branduri.
- Influencer Reach – reprezintă numărul estimat de persoane, potențiali cumpărători, la care poate ajunge un influencer cu mesajele de promovare pentru produsele endorsate. În principal, se iau în considerare traficul de pe site-ul influencerului și numărul de followers din Social Media.
- Engagement – pentru campania de Influencer Marketing – presupune identificarea numărului de comentarii, likes la postări, distribuiri ale postărilor și alți indicatori care arată implicarea audienței în campanie/interacțiunea cu materialele creat de influencer. În funcție de bugetul alocat pentru campania respectivă, se poate calcula un cost per egagement, prin împărțirea bugetului la numărului total de likes, comentarii etc.