- SEM (Search engine marketing) – marketingul în motoarele de căutare – este o tactică de marketing online care presupune promovarea online a unui site prin creșterea vizibilității în motoarele de căutare, cu ajutorul reclamelor plătite.
- Publicitatea tip PPC (Pay-per-click) – reprezintă o modalitate de a plăti pentru traficul adus pe site în urma promovării/acțiunilor de publicitate online, respectiv plata la fiecare accesare a reclamei. Marketingul în motoarele de căutare (SEM) folosește cu precădere această modalitate de plată.
- Google Adwords – acum Google Ads, reprezintă platforma de publicitate online a lui Google, unde advertiserii licitează pentru afișarea reclamelor lor în Google search, Rețeaua Google Display (diferite site-uri, Youtube, Gmail), aplicații. Reclamele pot fi în principal sub formă de text, imagine, animații, video.
- CTR (Click through rate) – rata de click – în contextul SEM, reprezintă procentul de utilizatori care dau click/accesează reclama (ad-ul), din totalul utilizatorilor care văd reclama respectivă. Cu cât CTR este mai mare, cu atât relevanța dintre interogările de căutare și textul reclamei este mai mare. Dacă CTR este mică, atunci campania SEM mai are nevoie de optimizări la nivel de keywords și/sau texte reclame. CTR mediu pentru Google ads pe search a fost în jur de 2% anul trecut – iată valorile CTR medii de referință din trimestrul 1 al lui 2020, atât pentru Google search, cât și pentru Google Display, conform Smartinsights.com.
- Extensii ads – sunt informații suplimentare care se pot adăuga unei reclame text Google din rezultatele de căutare și pot fi linkuri suplimentare (sitelinks), informații text (callouts), adresă fizică/locație, buton pentru apelare. Aceste extensii au rolul de a oferi mai multe date utilizatorilor despre compania/produsele/serviciile care sunt promovate în ad, astfel încât aceștia să fie motivați să acționeze, respectiv să acceseze ad-ul. De obicei, adăugarea extensiilor la ad duce la creșterea ratei de click.
- CPC mediu – costul mediu per click se referă la costul plătit efectiv pentru o accesare a ad-ului.
- CPA mediu – costul mediu per acțiune/achiziție – reprezintă valoarea medie pe care o plătești pentru o conversie (achiziție/tranzacție/vânzare etc.) de pe site-ul tău, efectuată de un utilizator care a ajuns pe site accesând reclama ta Google. CPA mediu se calculează împărțind costul total al conversiilor la numărul total al conversiilor. CPA mediu pentru Google Ads pe search este de 48.96 $, conform statistici de pe Wordstream.com.
- Bid strategy type (strategia de licitare) – în Google Ads, în procesul de creare a campaniei, poți alege strategia de licitare care se potrivește cel mai bine cu obiectivul campaniei. Tipurile de strategii de licitare automatizate sunt: maximizare conversii, target CPA (