
În articolul anterior, Strategia de marketing prin conținut, partea 1, am povestit ce înseamnă content marketingul, când apelezi la această abordare în comunicarea online și ce fel de conținut și tipuri de cuvinte cheie să folosești în fiecare dintre etapele călătoriei consumatorului.
Este o provocare să publici conținut de calitate în online. Sunt atâtea tipuri de conținut și nu știi care se potrivește business-ului tău. Să scrii articole pe blog, să faci videos, podcast-uri, materiale gratuite de descărcat de pe site, infografice, vizualuri, ebooks etc.? Care ar susține cel mai bine obiectivele de business?
Știu că este copleșitor, vestea bună este că de mare ajutor este să începi cu ceva. De exemplu cu varianta de conținut care îți este cea mai la îndemână. Dacă ai însă o școală de dans, cel mai probabil vei alege formatul video, fiind mai greu să descrii într-un articol cum să dansezi Rumba sau Cha-Cha-Cha. În astfel de cazuri, este clar ce fel de conținut online este indicat să folosești.
O altă modalitate prin care să identifici formatul de content online potrivit pentru business-ul tău, este să vezi ce folosesc concurenții tăi și care conținut este popular. Dacă audiența ta consumă conținut text, iar ție sau echipei tale, vă este mai ușor să scrieți articole, atunci începe cu articole pentru blogul companiei. Contează și bugetul pe care dorești/poți să-l aloci pentru crearea de conținut online. Crearea de articole presupune de obicei, un cost mai mic față de alte formate de conținut, care presupun și vizual/concept grafic.
Nu urmări să scrii cantitativ, ci calitativ. Află din research, întrebări directe, keywords tools, google trends etc. ce este de interes pentru audiența ta – și are legătură cu domeniul de activitate al business-ului tău – și scrie despre aceste subiecte. Scrie despre modalități de utilizare inedite ale produselor tale. Oferă informații utile, interesante, educative, inovative sau amuzante, legate de produsele/serviciile tale.
După crearea de conținut, articole, video sau podcasts, urmează postarea acestuia. Unde? De obicei articolele le postezi pe blogul companiei sau pe alte bloguri/site-uri care au audiența pe care o vizezi. Și îți generează trafic relevant și lead-uri multă vreme după adăugarea pe site. Mai ales dacă vorbim despre articole evergreen, a căror informație rămâne valoroasă o lungă perioadă de timp, cum sunt ghidurile, articolele de tip how to, diverse topuri ș.a. Și articolele care sunt valabile o zi sau câteva zile sunt utile, în procent mic, întrucât îți pot genera vârfuri de trafic în ziua/zilele respective.
O strategie de conținut presupune să stabilești obiectivele, să clarifici de ce vrei să creezi acest conținut, cui te adresezi, cine ce face, când și unde postezi. Strategia va conține și un Calendar editorial cu postări, pentru două săptămâni/o lună, cu topicuri în funcție de obiective, pentru audiența aflată în TOFU – Top of the funnel, respectiv conținut pentru creșterea awareness pentru brand/business și produse/servicii, MOFU – Middle of the funnel, conținut cu rol de generare lead-uri (de obicei aici oferi diferite materiale gratuite, care pot fi descărcate de pe site în schimbul adresei de email/altor informații de contact) și BOFU – Bottom of the funnel, conținut ce are rolul de a transforma lead-urile în clienți (de exemplu, povești ale clienților, studii de caz, demonstrații utilizare produse).
Conținutul online este rege și va fi și în continuare. Business-urile care vor să se diferențieze de concurenți, trebuie să creeze conținut online în baza unei strategii. Constant, on brand și cu focus pe nevoile clienților.
Dacă ți-a fost util articolul, te invit să te abonezi la newsletter ca să afli mai multe recomandări, strategii și tools de marketing online, menite să te ajute să-ți dezvolți business-ul în online!