Marketing online tactic

Google ads, o tactică de marketing online eficientă pentru vânzări

2 Mins read
Google Ads tactica marketing online eficienta vanzari

Printre primele tactici de marketing online pe care le-am experimentat acum mai bine de 10 ani, s-a regăsit frecvent Google ads pe Search. Sau reclamele plătite în rezultatele de căutare (SERPs) Google. 

Acestea apar ca anunțuri/reclame text, cu/fără linkuri/texte adiționale, care se afișează deasupra sau sub rezultatele de căutare Google. Plata pentru aceste reclame se face per click/accesare. Costul per click este determinat de concurenții care licitează pe aceleași cuvinte cheie. Sunt foarte eficiente pentru obiectivele care presupun o acțiune concretă (gen vânzare, abonare, download etc.), dar și pentru brand awareness.

Cui se adresează Google Ads (fost Google Adwords)?

Google ads pe Search funcționează foarte bine și pentru business-urile la început de drum, care au nevoie să aducă trafic relevant pe site. Chiar dacă site-ul are ceva trafic organic este indicat să folosești și Google ads, din câteva motive: 

  • acoperi mult mai multe cuvinte cheie față de SEO
  • cele două tactici sunt complementare, fiecare aduce un anumit procent de trafic relevant
  • obții trafic și conversii/vânzări din primele zile de la setarea campaniei de Google ads
  • cu cuvintele cheie alese bine și optimizări, poți avea un ROI mare, respectiv număr mare de conversii, la un cost per conversie mic, în câteva săptămâni sau luni
  • targetezi persoanele direct interesate de ceea ce oferă business-ul tău, deci cu potențial mare să efectueze acțiunea dorită pe site
  • ai tools care să te ajute să-ți alegi cuvintele cheie, să vezi estimări volum de trafic, cost mediu per click, nivel concurență, astfel încât campaniile tale să fie profitabile, cât de curând este posibil
  • traficul relevant adus pe site din campaniile Google ads pe Search, îl poți retargeta ulterior pe site-urile din Rețeaua Google Display, care conține peste 2 milioane de site-uri și ajunge la peste 90% dintre utilizatorii de Internet. Astfel, expui din nou la brandul/produsele/serviciile pe care le oferi celor care au accesat cel puțin o dată site-ul tău, crescând șansele de a-i face să acționeze
  • alegând cuvinte cheie tip long tail – adică expresii specifice, formate din 3+ cuvinte – atragi persoane care sunt mai dispuși să acționeze, la costuri per click mai mici

Doar reclame plătite în Google SERPs sau și altceva, pentru promovarea online?

Am folosit cu succes această tactică pentru a obține vânzări sau leads pentru business-uri din industrii diverse. La unele dintre ele nu ai fi crezut că Google ads pe Search ar putea funcționa. Da, funcționează diferit – cu rezultate mai bune sau mai slabe, obținute rapid sau după o perioadă mai lungă de timp pentru industrii diferite. Dar și pentru business-uri din aceeași industrie. Însă per ansamblu este una dintre modalitățile de publicitate tip PPC (Pay Per Click) cu rezultate pozitive pentru o varietate de business-uri. 

Poți alege doar Google ads pe Search inițial, când începi să te promovezi online. Ulterior indicat este să le combini într-un mix de minim 3 tactici, care să activeze în baza unei strategii de marketing online

Doar cu Google ads pe Search îți poți crește business-ul, însă până la un punct. Dacă ai o viziune pentru business și îți dorești să-l dezvolți pe termen lung, să construiești un brand și să ai un impact asupra domeniului tău de activitate, atunci cheia este strategia. Și includerea acestei tactici într-un mix relevant pentru obiectivele tale de business.

 Dacă ți-a fost util articol, te invit să te abonezi la newsletter pentru a fi prima/primul care află despre articolele noi postate pe site!

Dezvoltă-ți strategic business-ul în online

Recomandări, strategii, optimizări, template-uri pentru activitatea de marketing online, idei de conținut online, instrumente pentru business și alte resurse ce au ca obiectiv succesul tău online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *